روشنایی, مقالات روشنایی عمومی

طراحی نورپردازی داخلی و تاثیر آن بر دکوراسیون داخلی

تاثیر نورپردازی در دکوراسیون داخلی

یکی از عناصر مهم که می بایست در نمود هرچه بهتر زیبایی دکوراسیون داخلی مورد توجه قرار می گیرد، طراحی نورپردازی داخلی است. یک دکوراسیون زیبا بدون نورپردازی جذابیت ندارد و تمام تلاش هایی که برای طراحی آن صورت گرفته بی نتیجه می ماند. برای داشتن نورپردازی مناسب در فضا، در ابتدا باید جهت پخش نور آن مشخص شود. سپس میزان نور با توجه به ابعاد فضا تنظیم شود. در اینجا روش هایی توضیح داده خواهد شد که از طریق آن، نور می تواند فضای شما را تغییر بدهد.

نورپردازی فضای داخلی از طریق ایجاد توهم

هر دو نور مصنوعی و طبیعی بر ایجاد توهم از فضای پیرامونی در یک خانه تأثیر می گذارند. اتاق های تاریک، کوچک تر احساس می شوند. در حالی که اتاق های پر نور بزرگتر به نظر می رسند. اتاقی که دارای روشنایی کافی نباشد، در آن کمبودی احساس می شود و نزدیک کردن مبلمان به یکدیگر، این ضعف را بدتر می کند. اگر اتاقی بسیار تاریک است، باید روش هایی را برای افزایش میزان نور طبیعی و یا مصنوعی در آن اجرا کنید. نور طبیعی را می توان از طریق کنار زدن پرده ها وارد اتاق کرد. اگر نورپردازی طبیعی در دسترس نباشد، از چراغ های دکوراتیوچراغ های دکوراتیو و یا چراغ های دانلایت می توانند جهت ایجاد توهم فضای بزرگ تر کمک گرفت. همچنین استفاده از نورپردازی توکار و مخفی، می تواند چشمان شما را به سمت روشن ترین نقطه اتاق بکشاند.

نورپردازی و طراحی داخلیانتخاب نور مناسب مطابق با کاربری فضا

قبل از انتخاب اینکه از کدام نور استفاده کنید، هدف از طراحی نورپردازی داخلی را درک کنید. به عنوان مثال، یک اتاق مطالعه به نورپردازی نقطه ای احتیاج دارد. در حالی که آشپزخانه، ناهار خوری و اتاق نشیمن به مدارهای مختلف نور نیاز دارد تا عمق و بافت هر فضا را به وجود بیاورد.

انتخاب نور مناسب در دکوراسیون داخلی مطابق با کاربردبازتاب و سایه در نورپردازی فضای داخلی

جایی که منبع نور قرار دارد مشخص می کند که سایه ها و برجستگی ها در کجا قرار می گیرند. بدون ایجاد سایه، نمی توانید به بافت، تنوع یا جو مناسب برسید. بسته به عملکرد فضا، نورپردازی مناسبی را اجرا کنید تا در صورت لزوم بتوانید بازتاب ها و برجستگی هایی را به وجود بیاورید یا در صورت لزوم آنها را تقویت کنید.

ایجاد نقطه کانونی در نورپردازی فضای داخلی

در هر اتاق، روشن ترین نقطه همیشه جلب توجه خواهد کرد. یک قسمت فرو رفته مانند آینه داخل دیوار می تواند به نقطه کانونی تبدیل شود. اگر شکافی در اتاق وجود ندارد، می توانید برای ایجاد یک کانون مرکزی از یک شومینه یا مبلمان یا حتی یک قاب عکس زیبا و تاثیرگذار استفاده کنید.

برای انتخاب مناسب چراغ های فضاهای داخلی شما می توانید در قسمت محصولات روشنایی داخلی شرکت سامان نوین تکفام، چراغ مناسب خود را انتخاب کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *