روشنایی, مقالات روشنایی عمومی

نکاتی مهم در خرید و به کارگیری پروژکتورهای LED

نکاتی مهم در خرید و به کارگیری پروژکتورهای LED

در هنگام خرید و به کارگیری پروژکتورهای LED به روشنایی توجه کنید نه توان مصرفی. معیار خرید پروژکتور یا لامپ در گذشته، توان مصرفی بود. دلیل این انتخاب هم این بود که مقدار روشنایی اینگونه لامپ ها ثابت است. مثلا یک لامپ 100 وات یا 200 وات را خریداری می کردیم. مقدارنور لامپ 200 وات دو برابر لامپ 100 وات بود. از روی همین مقیاس، مقدارنور لامپ 100 بود که همه مقدار نور آن را میدانستند.امروزه 100وات، توان مصرفی یک پروژکتور است.

اما آنچه که مهم است این است که یک لامپ به ازای مصرف 100 وات انرژی، چقدر نور تولید می کند. میزان روشنایی تولید شده توسط لامپ را با واحد لومِن اندازه می گیرند. هرچقدر که لومن یک لامپ بیشتر باشد، یعنی نور آن بیشتر است. بنابراین در هنگام خرید پروژکتور ال ای دی، به میزان روشنایی آن توجه کنید. امروزه بنابر عادت مردم در خرید لامپ بر حسب وات، لامپ ها را بر حسب وات نام گذاری می کنند نه بر حسب میزان نور اما شما در موقع خرید به میزان نور آن توجه نمایید.

پرژکتور ال ای دیتوجه به درجه حفاظت چراغ IP

در هنگام خرید یک پرژکتور LED به عدد IP در ستون مشخصات محصولات توجه کنید و با توجه به محیطی که می خواهید چراغ پروژکتوری در آن نصب شود، آن را انتخاب نمایید. معمولا پروژکتورها در فضای خارجی استفاده می شوند. برای همین هم باید در برابر باران و گرد و غبار و رطوبت، مقاومت داشته باشند. پروژکتورهای دارای IP65 ، در برابر گرد و غبار و بارش آب، مقاومت دارند. پروژکتورهای دارای IP66 در برابر گرد و غبار و بارش شدید آب مقاوم هستند.

توجه به درجه IP در حین خرید در هنگام انتخاب پروژکتور ال ای دیتوجه به دمای رنگ نور خروجی

پروژکتورهای LED در دو رنگ آفتابی و مهتابی به صورت عمده در بازار وجود دارند. پروژکتورهای رنگی نیز، با سه رنگ آبی و قرمز و سبز و نوع دیگر پرژکتور هم که رنگ نور متغییر دارد به نام مولتی کالر یا RGB که معمولا همراه با کنترل رنگ در یک بسته بندی برای مصارف زیبا سازی به کار می روند. رنگ پروژکتورها با یک عدد با واحد کلوین تعیین می شود. رنگ نور پروژکتورها از حدود 2700 کلوین برای نورهای زرد تا عدد 6500 کلوین برای نورهای مهتابی و سفید است. عدد رنگ پروژکتورهای ال ای دی را می توانید در جدول مشخصات آنها ببینید .

توجه به رنگ نور در حین خرید پروژکتور ال ای دیپروژکتور جت لایت

جت لایت یک سیستم پرتاب نور قوی و خطی از لامپ های cob می باشد که جهت استفاده در نورپردازی ساختمان های بلند و مرتفع کاربرد دارد. طراحی جدید جت لایت با بیشترین پرتاب نور و دفع حرارت و لنز آنتی یووی جهت دفع انعکاس نور خورشید در روز می باشد. این سیستم با توان 10 وات، شعاع نور را تا ارتفاع 30 تا 40 متر و توان 8 وات و لنز اپتیکال بسته پرتاب نوری بین 25 الی 12 متر را دارا می باشد. این چراغ که به صورت روکار نصب می شود در قسمت بیرونی ساختمان روی زمین یا سطوح نما قرار داده می شود و نور را روی ساختمان می تاباند البته یکی از ویژگی های آن درجه حفاظت IP65 است که نشان می دهد چراغ در برابر بارش باران و عوامل طبیعی مقاومت مناسبی دارد .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *